ایمپلنت

ایمپلنت

ایمپلنت

ایمپلنت

  • ۰
  • ۰

پاسخ به سؤالات رایج در مورد ایمپلنت های دندانی 

ایمپلنت دندانی به معنی کاشتن می باشد وایمپلنت دندانی به طور معمول قطعاتی از جنس تیتانیوم است که برای جای گزینی دندان در فک قرارمی گیرد.سوالات زیادی در زمینه این درمان برای مردم مطرح است که در این جا به بعضی از آن ها اشاره می شود .اگر شما هم در این موارد سوالی دارید لطفا در قسمت پرسش وپاسخ مطرح نمائید 

آیا درمان ایمپلنت دندانی در مورد هر بیماری امکان پذیر است؟
برای مشخص شدن امکان درمان ایمپلنت دندانی در یک بیمار مراجعه به دندانپزشک و انجام معاینات توسط وی وانجام رادیوگرافی های مربوطه الزامی است. وضعیت سلامت جسمی وروانی بیمار نیز قبل از درمان مورد ارزیابی قرار می گیرد.کسانی که بیماری های کنترل نشده ای نظیر دیابت ویا فشارخون داشته باشند تا قبل از یک درمان پایدار کاندید مناسبی برای ایمپلنت دندان نیستند.در عین حال انجام ایمپلنت در کسانی که زیاد سیگار می کشند با ریسک بالائی همراه است.

میزان موفقیت ایمپلنت ها چقدر است؟
مطالعات بلند مدت وتحقیقات علمی فراوان نشان داده انددر صورتی که کیفیت و میزان استخوانی که ایمپلنت ها در آن قرار می گیرندمناسب بوده ومراحل جراحی وپروتز توسط دندانپزشک مجرب و دوره دیده به درستی انجام گرددوبیمار دستورات بهداشت دهان ومراقبت های دوره ای را رعایت کنددوام تا آخر عمر را می توان برای آنها در نظر گرفت.

چه کسی درمان ایمپلنت دندان را انجام می دهد؟
در برخی از موارد کار ایمپلنت دندان به صورت تیمی انجام می شود .بدین معنی که جراحی ایمپلنت توسط جراح لثه ویا جراح فک وصورت و مراحل پروتزی توسط دندانپزشک و یا متخصص پروتز انجام می گردد.در مواردی نیز دندانپزشکی که دورة جراحی و پروتز ایمپلنت هر دو را گذرانده به تنهائی اقدام به قراردادن ایمپلنتها و پروتز آنها می کند.در هر حال برای انتخاب پزشک مناسب به میزان تجربه های قبلی وی با ایمپلنت ها دقت کافی مبذول نمائید.

آیا در هنگام قراردادن ایمپلنت ها دردوجود خواهد داشت؟
جراحی ایمپلنت به طور معمول در مطب وبا بی حسی موضعی انجام می شودومانند سایر عمل های دندانپزشکی پس از بی حس شدن هیچ دردی ندارد.

آیا پس از عمل جراحی ایمپلنت دندان درد زیادی وجود خواهدداشت؟
مشابه هر عمل جراحی دهان پس از عمل ممکن است درجاتی از ناخوشی ودرد وجود داشته باشد.با استفاده از داروهای تجویزی مشکل خاصی وجود نخواهد داشت.

علت گرانی ایمپلنت دندان در مقایسه با سایر درمانهای دندانپزشکی ( در کشور ما ) چیست؟
ایمپلنت دندان از قطعات مختلفی تشکیل شده است که هر قطعه هزینه بالائی دارد. در عین حال عمل جراحی ایمپلنت عملی بسیار حرفه ای و با مسئولیت بالاست.مراحل پروتزی ایمپلنت دندان نیز بسیار تخصصی ووقت گیر است.مراحل لابراتواری ایمپلنت چندین برابر کارهای معمول هزینه بر میدارد. دندانپزشکی که در زمینه ایمپلنت دندان فعالیت دارد برای به روز نگهداشتن اطلاعاتش نیاز به شرکت در دوره های مختلف داخلی وخارجی دارد که هزینه زیادی را میطلبد.باوجود تمام این مسائل قیمت تمام شده هر ایمپلنت دندان در کشور ما نسبت به خارج از کشوریک دوم تا یک سوم می باشد.

آیا امکان کشیدن دندان وگذاشتن همزمان ایمپلنت دندان وجود دارد؟
بلی ، روشهای جدید در زمینه ایمپلنت دندان انجام این کار را میسر کرده است.در مواردی که در محل کشیدن دندان عفونت وجود نداشته باشد ، این کار امکان پذیر است.

مطالب مرتبط:

قیمت ایمپلنت

ایمپلنت تهران

کاشت دندان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی