ایمپلنت

ایمپلنت

ایمپلنت

ایمپلنت

  • ۰
  • ۰

مراقبت پس از قرارگیری ایمپلنت در دهان 

خبر خوش این است که ایمپلنت جز همان مراقبت‌های معمول دندان طبیعی به مراقبت خاصی نیاز ندارد و البته برخلاف دندان طبیعی هیچ گاه دچار پوسیدگی نمی‌شود و به عصب‌کشی و پر کردن نیاز پیدا نمی‌کند. تنها دغدغه اصلی به بیماری لثه یا تحمیل فشار شدید به ایمپلنت در اثر وجود عادت‌هایی مانند دندان‌قروچه یا ساییدن و فشار دادن دندان‌ها روی هم مربوط می‌شود.

برای جلوگیری از بروز بیماری‌های لثوی و سالم ماندن بافت لثه اطراف ایمپلنت باید مسواک زدن و نخ دندان کشیدن منظم را در برنامه روزانه گنجاند و هر سه یا چهار ماه یک بار برای جرم گیری به دندانپزشک مراجعه کرد.

ابتلا به بعضی بیماری‌ها و شماری از عادت‌ها بر موفقیت‌آمیز بودن عمل کاشت دندان اثر می‌گذارد. برای مثال توانایی التیام‌بخشی  بدن در صورت تحت کنترل نبودن بیماری دیابت به شدت کاهش می‌یابد.

سیگار کشیدن و استعمال دخانیات نیز گردش خون را کاهش می‌دهد، به همین دلیل زخم افراد سیگاری دیرتر التیام می‌یابد. البته این نکته به این معنا نیست که سیگاری‌ها نمی‌توانند متقاضی عمل کاشت دندان باشند.

دلایل موفقیت‌آمیز نبودن کاشت دندان

به ندرت پیش می‌آید که ایمپلنت به خوبی به استخوان جوش نمی‌خورد یا به دلایل مختلف شل و لق می‌شود. پاک نکردن ذرات غذا و پلاک از روی لثه نزدیک ایمپلنت عفونت باکتریایی پری ایمپلنتایتیس یا التهاب بافت اطراف ایمپلنت را در پی دارد. این عفونت استخوان را تخریب می‌کند و تحلیل می‌برد، در نتیجه ایمپلنت شل می‌شود. گاهی تعداد ایمپلنتها مشکل‌ساز می‌شود، کم بودن تعداد ایمپلنت‌ها و بیش از حد بودن فشار روی آنها منجر به پس زدن ایمپلنت می‌شود. ایمپلنت در بعضی موارد اندکی بالاتر از دیگر دندان‌ها قرار دارد و به همین دلیل هنگام جویدن و گاز زدن نیروی بیشتری به آن وارد می‌شود. اینجا است که اهمیت مراجعه به دندانپزشک مجرب و ماهر برای جراحی ایمپلنت مشخص می‌شود.

هزینه کاشت دندان

هزینه کاشت دندان شامل چهار بخش اصلی خود ایمپلنت، اباتمنت، روکش و عمل جراحی می‌شود. قیمت نهایی کاشت دندان به متغیرهای گوناگونی بستگی دارد. ضمناً به خاطر داشته باشید که بعضی کلینیک‌ها هزینه تمام عمل‌ها و مواد و تجهیزات لازم را ذکر می‌کنند، اما قیمت اعلام شده شماری از کلینیک‌ها فقط مربوط به جراحی قرار دادن ایمپلنت دندان می‌شود.

مطالب مرتبط:

قیمت ایمپلنت

ایمپلنت تهران

کاشت دندان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی