ایمپلنت

ایمپلنت

ایمپلنت

ایمپلنت

  • ۰
  • ۰

نکات قبل ایمپلنت دندانی

داشتن ایمپلنت دندان حداقل به یک عمل جراحی نیاز دارد.برای این عمل شما به لثه های سالم نیاز دارید و باید استخوان فک شما به اندازه کافی برای نگه داشتن ایمپلنت دندان قوی باشد.

برخی از دندان پزشکان در صورتی که شما سیگار میکشید از ایمپلنت گذاری اجتناب میکنند زیرا سیگار کشیدن در نتیجه درمان تاثیر میگذارد

اگر تحت درمان رادیوتراپی هستید احتمال موفقیت در ایمپلنت گذاری برای شما کم است.

تحقیقات بیشتری نیاز است تا تاثیر موارد پزشکی مثل پوکی استخوان در کارکرد ایمپلنت مشخص شود

در هر صورت اگر شما در حال مصرف داروهای با ترکیبات بیس فسفونات (برای بیماری های استخوانی مصرف میشود) هستید بعید است ایمپلنت به شما پیشنهاد شود.

از دندانپزشک خود بپرسید که آیا این روش کاشت دندان گزینه مناسبی برای شما باشد اگر شما تصمیم به انجام کاشت دندان دارید مطمئن شوید که دندانپزشک شما پروسه درمانی شما در جایگذاری ایمپلنت دندان را کامل طی میکند.او باید از استاندارد هایی که توسط شورای عمومی دندانپزشکان تائید شده است پیروی کند. از اینکه از دندانپزشکتان بپرسید چقدر در عمل ایمپلنت دندان تجربه دارد نترسد.

نکات قبل از عمل

دندانپزشک شما توضیح خواهد دادکه چگونه برای عمل خود اماده شوید

به احتمال زیاد از دندان های شما عکس برداری(xray) میشود به طوری که دندانپزشک شما میتواند شکل و ضخامت استخوان فکتان را چک کند همچنین موقعیت ساختارهای دیگر در دهان شما از جمله اعصاب را میتواند نشان دهد

اگر عکس شما اطلاعات کافی نداشته باشد ممکن است به سی تی اسکن نیاز داشته باشید

جراحی ایمپلنت دندان معمولا زیر بیهوشی موضعی انجام میشود در این حالت درد کاملا در دهان شما ازبین میرود و میتوانید در حین عمل بیدار بمانید

ممکن است از یک آرام بخش استفاده کنید تا در طول عمل اضطرابتان ازبین برود و یه شما کمک میکند آرام باشید

بسیار نادر است که نیاز باشد برای عمل ایمپلنت دندان به بیمارستان بروید در این صورت به طور کامل بیهوش میشوید ودر طول عمل خواب خواهید بود

دندانپزشک شما انچه قبل از عمل ،در حین عمل و بعد از عمل رخ میدهد را و هر دردی که شما خواهید داشت را با شما درمیان میگذارد .این یک فرصت برای شماست که از آنچه برای شما رخ میدهد مطلع شوید و میتوانید سوالاتی راجب خطرات ،منفعتها و جایگزین های این پروسه آماده کنید .این کار به شما آگاهی کامل میدهد و میتواند رضایت شما را برای انجام این کار جلب کند حتی ممکن است برای عمل ازشما خواسته شود فرم رضایت نامه را پر کنید.

مراحل ایمپلنت دندان

طول مدت عمل شما بستگی دارد به اینکه چند ایمپلنت برای شما قرارداده میشود و اینکه چقدر عمل پیچیده باشد

ممکن است چند ایمپلنت دندان در یک عمل جراحی قرار داده شود در این حالت عمل طولانی تر خواهد شد در حین اینکه بیهوشی اثر میکند دندانپزشک یک برش در لثه شما زده و یک سوراخ کوچک در استخوان فکتان ایجاد میکند و ایمپلنت در این سوراخ قرار داده میشود.

اگر قبل از عمل جراحی ایمپلنت هر دندان برداشته شده ای داشته باشید دندانپزشک شما میتواند آن دندانها را مستقیما به  سوکت ایمپلنت شما متصل کند در این حالت ایمپلنت فوری نامیده میشود اگر این حالت امکان پذیر نباشد دندانپزشک شما بعد از چند هفته برای شما ایمپلنت قرار میدهد که به ان ایمپلنت فوری –تاخیری نامیده میشود

گاهی اوقات دندانپزشک ایمپلنت دندان را بعد از چند ماه قرار میدهد تا استخوان فک زمان کافی برای دمان خود داشته باشد  به این حالت ایمپلنت تاخیری گفته مشود.

ایمپلنت فوری و تاخیری میتواند طی یک یا دو مرحله قرار داده شود

در مرحله اول درمان-میله ایمپلنت دندان و ضمائمی که بین دندان مصنوعی و ایمپلنت متصل میشود همزمان قراد داده میشوند

در مرحله دوم درمان-میله ایمپلنت در زیر لثه جایگذاری شده در حالی که استخوان شما بهبود مییابد(شما آن را در دهان خود نمی بینید)

شما نیاز به یک عمل جراحی دیگر بعد از چند ماه دارید تا ضمائم به ایمپلنت دندان متصل شوند

دندان پزشک شما ممکن است برای شما درهمان روز عمل دندان مصنوعی را متصل کند در هر صورت معمولا شما بین سه تا شش ماه زمان نیاز دارید تا دهانتان به طور کامل بهبود یابد

دندانپزشک شما ممکن است رای شما یک پل موقت یا دندان مصنوعی کوچکی تعبیه کند تا شما متوجه فضای خالی بین دندانهایتان در طول مدت درمان نشوید

اگر شما از دندان مصنوعی کامل استفاده میکنید میتوانید ان را برای استفاده در طول مدت درمان خود تنظیم کنید.

بعد از اینکه دهان شما بهبود یافت شما برای نمایان کردن لثه خود در بالای جایگاه ایمپلنت نیاز به یک عمل ثانویه دارید سپس دندانپزشک دندان های مصنوعی را به ایمپلنت متصل میکند .دندان ها ممکن است به ایمپلنت متصل باشند و یا بتوانید برای زمانی که نیاز دارید آنها را تمیز کنید بیرون اورید دندانپزشک شما به شما این اطمینان را میدهد که انها به درستی در جایشان فیکس شده اند و با دندانهای دیگرتان مطابقت دارد و شما احساس راحتی کنید.

ایمپلنت های دندانی جایگزین مناسبی هستند برای :

-کسانی که با دندان مصنوعی متحرک نمی توانند عمل جویدن را براحتی انجام دهند .

-کسانی که دندانهای خود را از دست داده اند و نمی خواهند دندان مصنوعی متحرک داشته باشند.

-کسانی که احتیاج به بریج (پروتز ثابت) دارند ولی نمی خواهند دندان های سالم مجاور جای خالی دندان از دست رفته شان آسیب ببیند یا تراشیده شود .

-کسانی که تمایل به داشتن دندانهایی بامشابهت خیلی نزدیک به دندانهای طبیعی دارند .

-چه کسانی کاندید مناسبی جهت دریافت ایمپلنت دندانی هستند؟

بخاطر پیشرفت شایان در تکنولوژی ایمپلنت ، امروزه افراد زیادی کاندید انجام این درمان هستند  اصولا” اگر شخصی منعی در انجام خروج دندانها و پروتز ثابت نداشته و از نظر سیستم بدن هم نسبتا” سالم باشد ، می تواند کاندید دریافت ایمپلنت به شمار رود .

مزایای ایمپلنت

ایمپلنت برخلاف دندان مصنوعی هیچ گونه حرکتی نداشته و دچار پوسیدگی نمی شود. پایه ی آن همانند ریشه ی دندان طبیعی داخل استخوان فک قرار می گیرد و بنابراین تحلیل استخوان در طولانی مدت دیده نمی شود. استخوان فک کاملا محفوظ از تحلیل خواهد بود و فرم صورت دچار دگرگونی و تغییر نخواهد شد در صورت رعایت کامل بهداشت این دندان ها دائمی خواهند بود. بازگرداندن توانایی جویدن طبیعی از اصلی ترین مزایای کاشت ایمپلنت دندان می باشد. باتوجه به میزان موفقیت بیش از 96%% دندان های کاشته شده در 20 سال گذشته و بیش از 50 سال پیشینه و سوابق و تحقیقات کلینیکی ایمپلنت های دندانی،  بهترین گزینه برای رفع مشکل بی دندانی می باشد. علاوه بر مزایای ذکر شده، کاشت دندان به روش پانج مزایای دیگری نیز دارد، ازز  جمله:

عدم نیاز به جراحی

مدت زمان درمان کوتاهتر (مانند روش کاشت ایمپلنت قدیمی نیاز به صرف چند ماه وقت نمی باشد.)

درد، خونریزی و کبودی ندارد.

به عروق خونی لثه، صدمه ای وارد نمی شود.

افرادی که سیگاری می کشند نیز  می توانند از این روش استفاده کنند. (افراد سیگاری در صورتی که بتوانند از 2 هفته قبل از ایمپلنت تا 3 ماه پس از آن تعداد سیگاری مصرفی خود را به 5 عدد در روز برسانند، می توانند از این روش استفاده کرده و نتایج قطعی را داشته باشند.)

بیمار در همان روز کاشت دندان به منزل می رود.

سوالات متداول

چگونه باید از ایمپلنت مراقبت کرد؟

سلامت بدن شما در میزان موفقیت ایمپلنت مؤثر است. عدم رعایت بهداشت دهان و دندان دلیل عمده ای برای از دست رفتن ایمپلنت به شمار می رود. استفاده از نخ دندان و مسواک زدن حداقل 2 بار در روز از اهمیت زیادی برخوردار است که دندانپزشک شما نحوه مراقبت صحیح از ایمپلنت را به شما آموزش خواهد داد. برای اطمینان از سلامت لثه ها حداقل 4 بار در سال برای بررسی بافت لثه به دندانپزشک خود مراجعه نمایید.

هزینه انجام این عمل چقدر است؟

در این خصوص باید با دندانپزشک خود مشورت کنید. در بسیاری موارد این مبلغ با هزینه روشهای درمانی سنتی تفاوت چندانی نخواهد داشت.

مطالب مرتبط:

قیمت ایمپلنت

ایمپلنت تهران

کاشت دندان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی