ایمپلنت

ایمپلنت

ایمپلنت

ایمپلنت

  • ۰
  • ۰

مراقبت بعد از کاشت ایمپلنت

در اینجا به برخی نکات مفید که برای بالا بردن میزان موفقیت درمان ایمپلنت دندان موثر است اشاره می کنیم :

۱- پس از کاشت ایمپلنت به مدت یک روز از مسواک زدن در اطراف ناحیه عمل خودداری نمائید.

۲- شستن دهان تا ۸ ساعت بعد از عمل جراحی توصیه نمی شود.

۳- بهتر است روز بعد از ایمپلنت، از دهان شویه استفاده گردد و بهترین محلول برای شستشوی دهان محلول کلرهگزیدین روزی ۳ مرتبه می باشد و پس از آن هر روز ، روزی یک مرتبه. ولی شستشو با نرمال سالین تا زمان کشیدن بخیه روزانه چند مرتبه انجام شود.

۴- آب دهان خود را قورت دهید و آن را به بیرون تخلیه نکنید. مکیدن و تف کردن باعث تشدید خونریزی میشود.

۵- تورم بعد از ایمپلنت معمولی است. تورم تا ۷۲ ساعت پس از جراحی افزایش می یابد و پس از آن به تدریج کاهش می یابد و در پایان هفته اول معمولا از بین می رود. جهت کاهش تورم استفاده از کمپرس یخ پس از اتمام ایمپلنت توصیه می شود. یخ را به مدت ۱۰ دقیقه در محل مورد نظر قرار داده و سپس ۵ دقیقه به بافت استراحت دهید. این عمل را ۴ تا ۵ ساعت ادامه دهید. همچنین جهت کاهش تورم بعد از ایمپلنت بالاتر نگه داشتن سر نسبت به بدن در هنگام خواب توصیه می شود.

۶- ایجاد کبودی و بی حسی در اطراف لب و ترشح خونابه پس از ایمپلنت طبیعی است. با دیدن این موارد نگران نشوید و همچنین ممکن است دهان شما پس از جراحی تا چند روز اول به میزان قبل باز نشود.

۷- در صورت ترشح بیش از اندازه خونابه بهترین راه برای کنترل خونریزی ایجاد فشار بر روی ناحیه ایمپلنت توسط یک تکه گاز استریل کوچک و مرطوب شده با سرم شستشو به مدت ۲ ساعت می باشد.

۸- نوشیدن پس از ایمپلنت به راحتی امکان پذیر است و مایعات خنک و پر انرژی برای ۲۴ ساعت اول توصیه می شود ، ولی برای خوردن باید دقت داشته باشید که بی حسی اثر خود را از دست داده باشد و همچنین دقت شود که جویدن سبب باعث خونریزی و آسیب به ناحیه جراحی می شود ،بنابراین بهتر است تا ۲۴ ساعت از جویدن پرهیز شود.

۹- در روز سوم بعد از ایمپلنت از مسواک مخصوصی بنا به تشخیص پزشک که در صورت نیاز در اختیار شما قرار میگیرد ، استفاده کنید.

۱۰- بعد از جراحی کاشت ایمپلنت ، باید از کشیدن سیگار و نوشیدن قهوه و چای در سه روز اول پرهیز کنند، به طوری کلی استفاده از سیگار، مواد مخدر و مشروبات الکلی موفقیت کاشت ایمپلنت را کاهش میدهند.

۱۱- داروهای تجویزی را دقیقا مطابق دستور پزشک مصرف کنید.

نحوه کاشت ایمپلنت دندان و درمان آن :

پس از ایجاد بی حسی موضعی در ناحیه مورد نظر، با توجه به طرح درمان انتخابی و ضخامت استخوان، ایمپلنت  در استخوان فک قرار میگیرد . برای اینکه ایمپلنت با استخوان پیوند خوبی برقرار کند به مدت ۳ تا ۶ ماه زمان نیاز دارد.

پس از طی دوره پیوند با استخوان ایمپلنت ها پایه و بستری مقاوم را برای طرح درمان انتخابی فراهم می آورند. برای راحتی بیمار تا ساخته شدن پروتز اصلی، بر روی ایمپلنت، پروتز موقت طراحی میشود تا عمل تکلم و جویدن موقتا به سهولت انجام گردد.

نحوه مراقبت و نگهداری بعد از کاشت ایمپلنت:

ایمپلنت های دندانی نیز همانند دندان های طبیعی به مراقبت نیاز دارند زیرا پلاک های باکتریایی باعث عفونت لثه می شوند، بنابراین توصیه می شود از برسهای بین دندانی، نخ دندان، مسواک واترفلاسر و ترجیحا خمیر دندان مخصوص ایمپلنت استفاده گردد.

نحوه مراقبت بعد از کاشت ایمپلنت دندان شامل نکاتی مهم در راستای جلوگیری از ایجاد پلاک و باکتری های دندانی می باشد. در ضمن رعایت این اصول باعث  ایجاد گردش خون در لثه می شود.

 

دلایل پزشکی که مانع استقرار ایمپلنت می شود:

امراض حاد و مزمن مانند قلبی یا دیابت می توانند با کاشت ایمپلنت مغایرت داشته باشند. علاوه بر این پیشینه رادیو تراپی ( درمان با اشعه ) استخوان را شکننده ساخته و از کاشت  ایمپلنت دندانی جلوگیری میکند. همچنین بیماری های ضعیف کننده سیستم دفاعی بدن مانند multiple sclerosis به طور کلی اجازه بهره مندی بیمار را از این عملل جراحی نمی دهد. برخی از بیماری ها مانند امراضی که با داروهای ضد لختگی خون مداوا می شوند به صورت موقت مانع این عمل جراحی می گردند و با قطع موقتی دارو امکانن انجام ایمپلنت را میدهد. ولی موانع مطلق انگشت شمار می باشند و به همین سبب نیز گزارش سوابق بیماری و داروهای مصرف شده و در حال استفاده از اهمیتی حیاتی برخوردار است.

مطالب مرتبط:

قیمت ایمپلنت

ایمپلنت تهران

کاشت دندان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی